یکشنبه، 18 شهریور 1403
رخدادشهر » جامعه » کاهش آمار جرم با اجرای طرح امنیت محله محور/ 73 درصد پرونده های مشاوره ای پلیس منجر به سازش شد 

فرمانده انتظامی استان اصفهان: 

کاهش آمار جرم با اجرای طرح امنیت محله محور/ 73 درصد پرونده های مشاوره ای پلیس منجر به سازش شد 

کد خبر: 10646

فرمانده انتظامی استان اصفهان کاهش آمار جرایم و افرایش امینت اجتماعی را از دستاورد های موفق اجرای طرح امنیت محله محور عنوان کرد.

رخدادشهر: حمید علینقیان پور در جمع خبرنگاران کاهش آمار جرایم و افرایش امنیت اجتماعی در سطح استان را از دستاوردهای اجرای موفق طرح امنیت محله محور عنوان کرد و گفت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح سبب شد تا به‌عنوان یک اصل در فراجا تثبیت شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات و خدمات پلیس در سال 1402 نسبت به سال 1401 اظهار داشت: با برنامه ریزهای انجام شده در بخش جرایم خشن(قتل،سرقت مسلحانه، کلاهبرداری و...) شاهد کاهش 24 درصدی نسبت سال 1401 هستیم و در بخش کشف جرایم خشن شاهد رشد 80 درصدی نسبت به سال 1401 هستیم.

علینقیان پور با تأکید بر کاهش 5 درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته ادامه داد: این کاهش سرقت در حالی رخ داده  که شاهد افزایش جمعیت و شرایط اقتصادی ویژه در جامعه هستیم. در بخش کشف سرقت هم با رشد 30 درصدی روبه رو هستیم.کشف کالای قاچاق رشد بیش از 100 درصدی و در بخش کشف سوخت قاچاق شاهد رشد 66 درصدی در استان اصفهان هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  گفت: سال گذشته شاهد رشد 4 درصد دستگیری قاچاقچیان کالا که به صورت شبکه ای فعالیت می کردند و سبب اختلال در بازار و اقتصاد استان بودن؛ هستیم.همچنین کشف 20 تن انواع مواد مخدر و دستگیری و انهدام باندهای مواد مخدر و معتادان متجاهر با رشد 41 درصدی همراه بوده است.

کاهش 9 درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت بخشی دیگر از دستاوردهای پلیس استان در سال 1402 است.

افزایش 5 درصدی تصادفات برون شهری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 5 درصدی تصادفات برون شهری منجر به فوت در جاده های استان گفت: به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده های برون شهری استان قرارگاه ویژه با همکاری استانداری و سایر دستگاه های مربوطه تشکیل شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد کاهشی شدن این آمار خواهیم بود.

علینقیان پور با اشاره به ارتباط شهروندان با پلیس گفت: سال گذشته بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار نفر با مرکز 110 در استان اصفهان تماس برقرار کردند که از این تعداد 2 میلیون و 900 هزار تماس منجر به عملیات شده و مابقی تماس ها جنبه مشاوره ای داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته 13 هزار و 800 تماس با 197 برقرار شده که از نظر تعداد تماس 5 هزار و 800 مورد انتقاد از عملکرد پلیس، 4 هزار و 200 مورد ثبت پیشنهادات شهروندان به پلیس، 3 هزار و 700 مورد تقدیر و تشکر از پلیس و 56 مورد ثبت شکایت از پلیس بوده که توسط بازرسی بررسی و نتیجه به صورت تلفنی به شهروندان اطلاع داده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش مؤثر مشاوره‌های پلیس در خصوص پرونده‌های ثبتی در کاهش آمار پرونده‌های ارجاعی به دادگستری گفت: سال گذشته از مجموع 5 هزار و 550 فقره پرونده ارجاع شده به دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری ها 73 درصد پرونده ها با انجام مشاوره منجر به سازش شده است.

علینقیان پور در خصوص فعالیت‌های انجام شده در مرکز مشاوره آرامش  نیروی انتظامی ادامه داد: سال گذشته 10 هزار و 658 نفر از شهروندان از خدمات مشاوره ای این مرکز استفاده کرده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه در خصوص فعالیت‌های انجام شده پلیس در 45 روز ابتدایی سال جاری گفت: از ابتدایی سال جاری تا 15 اردیبهشت ماه شاهد کاهش 10 درصدی وقوع سرقت و افزایش 36 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

علینقیان پور ادامه داد: در بخش کشفیات جرایم خشن نیز شاهد رشد 74 درصدی هستیم.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان در 45 روز ابتدایی سال جاری 33 باند بزرگ سرقت منهدم شده و 6 هزار و 450 میلیارد ریال اموال مسروقه به مال باختگان بازگردانده شده است.

رشد 35 درصدی کشف انواع سرقت و کشف 173 هزار و 417 لیتر سوخت قاچاق بخش دیگری در فعالیت پلیس استان در 45 روز ابتدایی سال است.

علینقیان با اشاره به دستگیری 447 متهم در زمینه قاچاق کالا گفت: کشف کالای قاچاق 106 درصد نسب به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در حوزه مواد مخدر نیز با دستگیری 100 نفر قاچاقی موفق به  کشف 1/5 تن مواد مخدر شدیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در استان گفت: در 45 روز ابتدایی سال جاری متاسفانه 28 نفر از هموطنان در تصادفات درون شهری و برون شهری فوت شده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه فرهنگ‌سازی و جلوگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان اظهار داشت: پلیس استان با برگزاری نمایشگاه دائمی و دعوت از والدین و دانش‌آموزان آموزش‌ها  را به‌صورت ویژه ارائه می‌نماید. ارتباط نزدیک پلیس با آموزش‌وپرورش استان شرایط مناسبی را برای آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان فراهم آورده است.

اجرای طرح ابتکاری اتوبوس پلیس اصفهان در کشور 

علینقیان پور در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح اتوبوس پلیس گفت: به دلیل استقبال شهروندان از این طرح طی بازدید استاندار اصفهان از این اتوبوس مقرر شد تا با همکاری استانداری تعدادی اتوبوس برای اجرای این طرح در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به موفقیت های اتوبوس پلیس در شهر اصفهان در حوزه فرهنگ سازی اعلام کرد: با موافقت فراجا مقرر شد تا الگوی این طرح که برای نخستین بار به ابتکار پلیس اصفهان اجرا شد در سراسر کشور توسط پلیس اجرا خواهد شد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ، رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این نشست با اشاره به شناسایی و اصلاح چندین نقطه حادثه‌خیز راه‌های استان اظهار داشت: کاهش آمار تصادفات یکی از دغدغه‌های پلیس پیشگیری است؛ ازاین‌رو با اجرای طرح‌های نظارتی و ایجاد ایستگاه سلامت بین‌راهی در جهت کاهش آمار تصادفات در استان هستیم.

سرهنگ علی مولوی، رییس پلیس‌راه استان اصفهان فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر سه عامل قانون، تجهیزات و فعالیت‌های فرهنگی در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای گفت: بسیاری از تصادفات جاده‌ای، تصادفات رفتار محور است و برای اصلاح آن نیازمند فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

مولوی با اشاره به قوانین راهنمایی‌ورانندگی ادامه داد: در بحث قوانین راهنمایی‌ورانندگی وضعیت مناسبی را شاهد هستیم و امیدواریم با اصلاح قوانین مربوط به جریمه‌های راهنمایی‌ورانندگی شاهد کاهش آمار تصادفات در جاده‌های کشور باشیم.

رییس پلیس‌راه استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادف در سال گذشته گفت: انجام 28 نقطه اصلاح هندسی، برطرف‌کردن 48 نقطه حادثه‌خیز. انجام 20 قطعه آشکارسازی بخشی از فعالیت‌های انجام شده سال گذشته در حوزه ترافیک جاده‌ای است. همچنین آموزش 500 نفر کاربر ادوات کشاورزی نیز طی سال گذشته انجام شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به پرسش رخدادشهر در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله به جرایم سایبری و کلاهبرداری‌های اینترنی گفت: در حوزه کشف جرایم سایبری سال گذشته شاهد افزایش 14 درصدی کشف نسبت به مدت مشابه سال 1401 بودیم.

مرتضوی با بیان اینکه 74 درصد از کل جرایم سایبری مربوط به مسائل اقتصادی و خرید و فروش در بستر مجازی است، ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در این بخش شاهد کاهش آمار هستیم.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته آمار برداشت از حساب بانکی از طریق لینک‌های آلوده 45 درصد بود، گفت: با اقدامات انجام شده این آمار در حال حاضر حدود 7 درصد است.

انتهای پیام/

 

  

 

 

 

 

 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید